Set & Sket

Fællesspisning i Holstebro 22/8-22

For at prøve noget nyt, var vi i Holstebro til fællesspisning .Der var linet op med en masse gode råvarer og så var det bare om at gå i krig i køkkenet.
Tak til køkkenholdet, det var bare noget rigtig velsmagende mad.

Weekend tur til Thy

Aktivitets weekend  17. 18. 19. September

Dette blev så den tredje weekendtur som vi var på. Vores venner Helle og Hamish havde sammen med vejlederne lagt hovederne i blød for at vi kunne få en hyggelig tur.

Sidste møde før sommerferien

Vi sluttede rækken af klubaftner af med en tur til Bubbel. Det var en dejlig lun aften og alle hyggede sigmed god grillmad snak og en tur i poolen.

Venø Weekend

Weekendtur til Venø 18 - 20 September 2020
I Limfjorden ligger der en lille dejlig ø , Venø, Der kan man komme til med færge og turen varer kun 2 minutter.
Vi havde lejet lejrskolen Firbjergsande og der boede vi sammen med Ufl Thy Mors i weekenden.
Sammen havde vi mange aktiviteter, så som tur, med den gamle færge på sælsafari, gåtur på øen og i vaders på krabbefangst.
Det var en rigtig dejlig tur med vores venner fra Thy.

Fastelavn

OKTOBERFEST  d. 23/9 2019

Sensommer fest med "tyroler tema" det var nogenlunde den besked vi fik i indbydelsen. Og den havde vi forstået, der var mange rigtig gode kostumer og udklædninger. En rigtig god fest... sammen med "de gamle" fra Ligeværd.

Der var ikke nogen tvivl.... weekendturen til Langbjerggård

i Thy var en succes. ( Der kommer flere billeder lidt senere )

Skønne omgivelser, spændende konkurrencer, hyggeligt samvær og trylleri til aftenhyggen.... det er nogle af stikordene der fortæller lidt om vores tur .

Vi brugte nogle dage sidst på vinteren til at friske lidt op i vores lokaler.

Jubilæumstur til Søndervig d.15-09-2018.

Vi startede turen med opsamling i Lemvig kl. 7.30 Struer 7.50 og Holstebro kl.8.15.

Da alle var samlet op var der lige fra starten en rigtig god stemning i bussen, udenfor var det rigtig fint vejr, så hvad mere kunne vi ønske os.Vi kørte mod Søndervig hvor vi skulle have kaffe og rundstykker, derefter skulle vi se Sandskulptur, så var der tid til at gå på opdagelse i byen. Nogle gik i Genbrugsbutikker andre i tøjbutikker så var der dem som ville ind og have en øl eller sodavand. Kl.12.30 blev det tid til at vi skulle spise på Sandslottet, vi fik en rigtig god service og noget godt mad. Der var en butik i forbindelse med Sandslottet hvor nogle købte tasker, hatte og andre souvenire.

Så gik turen til Stauning flymuseum, hvor der stod 2 mand klar til at vise os rundt og fortælle det var rigtig spændende. Så var det overstået så skulle der igen købes souveeniers, det var lige til lukketid vi var færdig. Vi fik lov at hente vores kaffe ude i bussen og drikke den indenfor, selv om der var lukket det var fint. Så gik turen hjemad hvor alle havde haft en dejlig oplevelse og dag. Det var Aksel som var chauffør, han var glad for gensynet med de unge.

Bagedag

Mandag d. 10. Sept. havde vi lånt skolekøkkenet og Else Kathrine havde købt ind til pizza og småkager.  En lille flok begav sig over til køkkenet da klubben åbnede og da det blev kaffetid kom de tilbage med skønne  lækkerier alle.

1242e9e8-3667-44ea-abda-ab4c1b00e0f3jpg   cc3ae51c-0a38-4d35-85bd-69c8e990bae1jpg   34e1df04-0d02-4519-9fa6-9def1fae76eajpg

Skattejagt

Mandag d. 3. Sept. blev der afholdt Skattejagt. Det var bestyrelsen der havde arrangeret jagten og det var fine præmier på spil

8e91b678-90ef-46a9-ab94-8933c67c67c9jpg

Mandag den 18-06-2018 holdt vi sommerafslutning i klubben.

Vi havde lånt Sejlklubben nede ved havnen i Struer og allieret os med 3 sejlbåde med mandskab. Der var mødt 48 glade mennesker op, først skulle dem der ville med ud at sejle gøre sig klar til at komme ombord, der var en skipper og en medhjælper på hver båd. Der var 26 som ville sejle. Mens der blev sejlet på Limfjordens bølger, blev der grillet koteletter i sejlklubben og Else Kathrine havde lavet 2 dejlige salater. Så blev der hygget og snakket mens vi spiste. Så skulle der sluttes af med kaffe og masser af kage fra fryseren. Blandt snakken bagefter lød det til at alle synes det var en kæmpe succes. Vejret var også med os. Så må vi jo se hvad der skal ske næste år.

4a9a18e7-1d65-4ee7-ae1f-d7c4a8310d9ejpg

God sommer

Tove.

Foredrag om Afrika

Mandag den 23/4 havde vi Helle og Hamish nede i klubben og fortælle om deres rejse til Afrika og hvor de fortalte om at de hjalp på en skole i Kenya og at de hjalp med at renovere skolen, så den kom til at se rigtig flot ud. De underviste også der nede,

Helle startede med at bestille en enkeltbillet til Afrika hvor hun ville rejse op igemmen afrika. På denne rejse mødte hun sin Mand Hamish som arbejde med noget fiskeri dernede og de forsatte med at rejse ned gennem afrika til Kenya hvor de skulle finde en skole og arbejde på der nede. Børnene er så glade hver gang de kommer der til skolen og Helle og Hermish har starstet en fond som samler penge ind med det formål at gøre noget for skolen som de hjælper på der nede.

Der blev vist mange foto fra Kenya, både fra hvor der blev undervist og fra skolegården , hvordan den så ud, hvordan lærenes vilkår på læreværelset var og hvad de havde til at kunne forberede sig med. Det materiale som de skulle bruge til undervisningen var slet ikke som i Danmark. Eksamen har de også på den skole som de arbejde på dernede, bare ikke på samme vilkår som skolerne i Danmark.

Vi så også foto fra en Safaritur de var på nede i Afrika som var de sidste ting de viste fra turen til afrika. Efter foredraget om deres tur var det tid til Kaffe og kage som Rasmus Riis kom med og der var selvfølgelig også tid til og stille spørgsmål til Helle og Hamish blandt andet blev der spurgt om hvad man kan få en Lejlighed der nede til hvis man gerne vil flytte til afrika. Du kan være heldig at finde en lejlighed til 2000 kroner om månden. Og vi sluttede af med en sang nede fra Afrika, ialt syntes jeg det har været en meget spændende fortælling om deres rejse til aftika/ Kenya

Bestyrelses weekend 13-15 April

Vi var 5 fra bestyrelsen i struer som tog til Vingsted til bestyrelse weekend.

Da vi kom til Vingsted Hotel og Konferencenter tjekkede vi ind og gik derefter spisning. Efter spisning havde vi en debat om ”hvordan passer du på dine personalige oplysninger” og hvad skal man gøre hvis man bliver udsat for nogen stjæler dine oplysninger. Efter det var der hygge med spil og snak.

Lørdag 14-04-2018

Startede vi med at få en god omgang morgen mad, efter morgen maden var vi til bestyrelses kursus hvor vi skulle lære at sammearbejde med hinanden i nogle små øvlelser, som forgik udenfor, dette skulle vi gøre ind til frokost.

Efter frokost fortsatte vi inde i en sal hvor vi skulle snakke om forskellige ting, som blandt andet: hvad laver man i en bestyrelse hvem kan komme med i en bestyrelse, dette snakket vi om fra kl 13-16.

Efter kursuset var der tid til at slappe af inden festmiddagen og festen om aftenen var en rigtig god fest hvor alle hyggede sig.

Søndag 15-04-2018

Skulle vi pakke sammen og have morgen mad.

Efter morgenmaden gik turen hjem igen

Skrevet af Anders Riis Jensen

Forårsfest Ufl Ligeværd Vestjylland
Fredag d.6.April

Så blev det d.6.april og vi afholdte vores årlige forårsfest. Det var en rigtig hyggelig aften, hvor der var mødt 59 festglade mennesker op. Vi fik serveret en tre retters menu, efter forret og hovedret blev der solgt amerikansk lotteri som alle synes er en succes efter salg og udtrækning fik vi dessert og kaffe. Alle havde fået opgaver lagt under glasset nogle skulle rydde af bordene, nogle skulle sørge for der var vand på bordene, andre skulle sørge for der var en god stemning ved at sørge for at skåle med alle. Så blev der ellers spillet op til dans med Chris og Maria som har et meget alsidig repertoire hvor alle, både unge og gamle kan være med. Så skulle der serveres skrup af mad og sunget skul gammel venskab ren forgå. Da alle var gået hjem skulle der vaskes op og gøres ren. Igen en dejlig aften var slut. Det var også vores 25 års. Jubilæum som vi fejrede, Chris og Maria havde lavet en fødselsdagssang til os som de sang, tusind tak for det.

Besøg hos Midt og Vestjyllands politi

Tirsdag den 23-01.var vi på besøg på den ny Politistation i Holstebro.Vi startede ud fra Struer kl.18.15 og mødtes med Herning og Holstebro folkene uden for stationen, så blev vi hentet ind og presenteret for Politidirektøren og en mere.Vi skulle starte ude i garagen hvor alle biler og motorcyklerne står.Vi fik fortalt hvad de forskellige ting de havde i bilerne blev brugt til , og fik lov at prøve skudsikrer veste og hjelme.Så skulle vi hilse på et par mænd fra hundepatruljen, den ene havde en hund på 8 år som sin trofaste følgesvend, den anden havde en lille hvalp som var 3 måneder,han fortalte at der lå et stort stykke arbejde forude med at træne den.Vi gik så ind og fik en rundvisning i kontorer og vagtstuer,fik fortalt om dagligdagen på stationen,vi skulle så op på 5-etage og have en kop kaffe i kantinen,og der var mulighed for at stille spørgsmål,og der blev stillet mange gode spørgsmål.Der var elevator derop ,men de fleste valgte at gå derop,der var også kun 110 trappetrin.Vi var 28 som deltog .

Julefrokost d. 27/11-2017

Årets Julefrokost i Ufl Vestjylland blev afholdt d. 27.November. Og der var et meget fint fremmøde blandt klubbens medlemmer, der blev serveret: Sild og karrysalat og fiskefillet med remoulade og Tarteletter med høns i aspages og Ris a`la mande. Til at runde det hele af

med kaffe Undervejs var der lidt sjov underholdning alle havde fået et nummer og der blev så trukket lod om jule skrabelodder fra Lions det var så op til den enkel person om de ville sætte den på spil og gætte om tallet der blev trukket var over eller under det tal som man selv havde gættede man rigtig fik man 2 skrabelodder med sig hjem og gættede man forkert fik man ikke et lod med sig hjem. Alt i Alt rigtig hyggelig aften og godt humør hele vejen rundt. Skrevet af: Rasmus Riis Jensen.

Bestyrelsens aften mandag d. 13/11-2017

Mandag d. 13/11 stod klubbens bestyrelse for underholdning som efterhånden er en tradition at de har engang om året. Iår var der 3 sjove konkurrencer som skulle løses deltagerne blev inddelt i 2 hold et vejlederhold og Ung hold. Denne gang vandt de unge samlet over vejlederholdet aftens første dyst var at man skulle spise et æble fra en skål med vand og 2. dyst var at man skulle få en blyant ned i en flaske mens blyanten var i en snor bundet fast bag på bukserne og den sidste var lakrids snørrebåndsspisning

dyst 1. vandt Lone Bennedsgaard ret sikker.

Dyst 2. vandt Tina Vendelboe (vejleder)

dyst 3. vandt Jakob said.

Hele aften sluttede af med Kaffe og kage og hygge i klubbens lokaler.

SKREVET AF Rasmus Riis Jensen.

11-11-2017 Indkøbstur til Tyskland

Lørdag d 11 november havde vi vores årlige tysklands tur hvor vi har muglighed for at handle ind. Vi kørte fra Struer kl 08:20 hvor bussen kørte mod Holstebro og Herning

efter opsamling i Holstebro og Herning kørte vi til Søby rasteplads hvor vi fik Kaffe og Rundstykker efter vores kaffe pause forsatte vi mod Grænsen og Skandinavian park hvor der blev handlet og spist frokst.

Bussen kørte fra Skandinavaen Park igen kl 14:30 hvor turen gik mod Danmark igen

vi kørte mod Frøslev-lejen hvor vi fik kaffe og kage der havde alle tid til og gå rundt og kigge. Efter kaffe pausen kørte vi mod Rødekro hvor der ventede Flæskesteg og kartofler og brun sovs og rødkål. Efter aften maden var indtaget kørte bussen igen mod Herning Holstebro og Struer og Lemvig,

Alt i alt syntes jeg vi havde en rigtig god tur til Tyskland.

Mandag d. 11. September

Besøg på Midt og Vestjyllands Jernbanemuseum

En rigtig interessant aften, med 32 deltagere der var meget spørgelystne.

Vi blev vist rundt af to af museets frivillige kustoder. Gamle ting fra jernbanens fortid fik liv når der blev fortalt om dem.

Aftenen blev sluttet af med kaffe og kage i museets mødelokale.

Mandag d. 14. August

Besøg i den Japanske have i Struer
En skøn aften i en fantastisk smuk have, intet mindre end en dejlig oplevelse.

Villahaven på ca 750 kvm. virker som en park og det er slet ikke til at forstå hvordan man kan omdanne en lille

plet i Danmark til et stykke af Japan.

Men det er lykkedes for Egon Bested der har brugt ca. 20 år på forvandlingen.

Mandag d. 19. Juni

FODBOLDGOLF OG SÆSONAFSLUTNING I SØRVAD

Mandag d. 22 maj.

Der var mødt omkring 40 unge mennesker op for at høre om alkohol og misbrug.

Vi havde fået SSP medarbejderen Kitt Andersen til at komme og fortælle om hvor galt det kan gå hvis man kommer ud i noget misbrug , enten det er det ene eller andet. Der var rigtig god spørgelyst , og Kit var rigtig god til t fortælle om sit arbejde. Nogle kunne fortælle om episoder fra noget de havde oplevet . Alle havde en god oplevelse , og fik at vide de bare kunne ringe hvis de fik problemer , enten med det ene eller andet .Vi kunne have talt meget længere , hvis vi havde haft mere tid , men vi skulle også nå at have kaffe og kage før de skulle med toget hjem .

1f43197701584841860ede754088f648jpg

D.15. Maj

38 medlemmer var mødt op, for at høre om DIGI SAFE. Mette fortalte om projektet og forklarede hvorfor det er vigtigt at være kritisk overfor det man finder på "nettet".

FORÅRSFESTEN

En rigtig dejlig aften med god mad, skønne mennesker og festlig musik.... sådan kunne man høre medlemmerne af Ufl og Ligeværd Vestjylland , 66 personer, sige da de gik hjem efter festen d.28. April. Vi holdt festen i "Teen Dance" lokaler som vi kender fra tidligere år. middagen bestod af en tre-retters menu. Musikken skulle have været leveret af Chris og Maria men de måtte desværre melde afbud pga. sygdom, så vi fik et par friske fyre fra klubben til at spille (diskotek) og der blev da også danset så sveden løb ned af ryggen på gæsterne. Vi sluttede af med en fællessang (skuld gammel wenskab) og derefter en bolle med pålæg. dsc06750jpgdsc06760jpg

Generalforsamling UFL 2017

Mandag d. 13. Marts var det tid for UFL Vestjylland´s årlige Generalforsamling i klubbens lokaler, der var et meget pænt fremmøde af klubbens medlemmer. Der var omkring 30 der var mødt frem. Efter der var blevet afviklet Generalforsamling, var det tid for Kaffe og dejlige hjemmebagte boller som klubben var vært ved.

Ved årets Generalforsamling fik bestyrelsen nye medlemmer, Thomas Beier, samt Carsten Lund Jørgensen kom ind som bestyrelsesmedlemmer. Som suppleanter blev Andreas T Jensen og Simon Palm valgt ind. Alt i alt en rigtig hyggelig aften i god ro og orden.

Skrevet af: Rasmus Riis Jensen

Søren Riis på besøg.

Vi er startet på et nyt år og har allerede haft et par gode aktiviteter.

Bl.a. har vi været i biografen og se " Dræberne fra Nibe"  og senest har vi haft besøg af Søren Riis ( ja ham fra Riis Rejser) der underholdt med fortællinger og sange .

Julefrokost

dsc06488jpgd. 28 november afholdt vi vores årlige julefrokost i klubben som vi holdt i et lokale i Aktivitets centeret.
Vi var samlet 49 til julefrokosten og vi fik en rigtig god traditionel julefrokost menu. Folk sad og fik en rigtig hyggelig aften sammen til vores årlige julefrokost efter den gode mad fik vi kaffe og småkager. Efter det var tiden ved og være tid til at folk skulle hjem i alt syntes jeg vi havde en rigtig hyggelig aften i klubben.

skrevet af

Anders Riis Jensen

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Klasselærere porttitor augue en turpis porttitor maximus. Nulla luctus Elementum felis, sit amet condimentum Lectus rutrum own.

Indkøbsturen til Tyskland samt besøg hos Cathrineminde Teglværk.

Lørdag den 29. oktober havde UFL Vestjylland sin årlige indkøbstur til Tyskland med 43 deltagere. Vi startede turen fra Lemvig og efter endt opsamling i Struer, Holstebro og Herning kørte vi til en rasteplads, hvor vi fik kaffe og rundstykker. Da vi havde fået kaffe kørte vi til Scandinavian Park, hvor der var mulighed, for at gøre diverse indkøb. Da vi havde været i Scandinavian Park i et par timer kørte vi til Cathrineminde Teglværk i Broager, hvor vi fik en spændende rundvisning af Bent Erik. Da vi havde været noget tid på Cathrineminde Teglværk kørte vi til Rødekro, hvor vi sluttede turen af med en 2 retters menu inden det gik til de forskellige aflæsningssteder.